Máme ambici skutečně vytvořit dobré podmínky pro život a podnikání ve městě a přesvědčit o tom občany města i lidi odjinud.

Ing. Jan Wolf, primátor

Novinky

Michaela Smyčková a Veronika Fišerová: Tak trochu jiný obchůdek pro dospělé, který nás baví 

Michaela Smyčková a Veronika Fišerová: Tak trochu jiný obchůdek pro dospělé, který nás baví 

10.03.2022

Míša a Veronika se před časem rozhodly otevřít v Karviné pivotéku se spoustou netradičních dobrot pro gurmány. Zdravá výživa to zrovna není, ale každý zvědavý nebo mlsný jazyk si tu přijde na své. 

Jak vás napadlo otevřít Pivoňky? 

Veronika: To byl takový večírek. Říkaly jsme si, že by to chtělo něco dobrého a došlo nám, že v Karviné není žádné místo, kde by měli něco jiného, speciálního. Jiná piva, jiné pochutiny. Na začátku to bylo spíš po hlavě a impulzivní, ale ať chcete nebo ne, situace vás velmi rychle donutí přemýšlet a strategicky plánovat nebo si určovat priority. 

Míša: Obě máme rády jídlo a pití, takový „nezdravý“ obchod s jinými pivy a dobrotami nám tady chyběl. Říkaly jsme si, že v Karviné určitě bude takových lidí, kteří rádi koupí něco jiného nebo exkluzivního víc. Šly jsme do toho trochu po hlavě, s tím, že chceme něco našeho společného, na co budeme pyšné. 

Jak dlouho už vlastně obchůdek funguje a inspirovaly jste se někde? 

Veronika: Nápad přišel v březnu, v červnu jsme založily firmu a v srpnu jsme otevřely obchod. Nechaly jsme se inspirovat, dokonce jsme si nechaly zpracovat návrh interiéru, ale když jsme ho viděly, řekly jsme si, že takhle ne, a obchůdek postupně v čase zdokonalujeme. Všechno se vyvíjí a pořád ty ledničky někam stěhujeme. (smích) 

Míša: Takže je to půl roku a zatím je každý měsíc úplně jiný a specifický. Suchý únor pro pivotéku není úplně vhodné období. (smích) Ale věříme, že se to zase rozjede. Jsme rády, že se nám povedlo domluvit spolupráci s karvinským házenkářským klubem. Na začátku nám pomohli i se stavěním obchůdku, a naopak jsou rádi, že mají na náměstí svůj fan shop. Je to hezká symbióza. 

Jak vybíráte sortiment obchůdku a co dobrého u vás lze koupit? 

Veronika: Chceme vždy něco dobrého, co v Karviné není. Musí nás to bavit a musí nám to chutnat. Obrovskou pomocí jsou už i „holky“ prodavačky, které samy hledají a chodí s návrhy. 

Míša: Základem je velký výběr piv z minipivovarů po celém Česku a najdou se už i zahraniční. Nechybí moravská vína, různá prosecca a exkluzivní alkohol, který jinde v Karviné není. Když potřebujete exkluzivní dárek, tak u nás. Co se týče dobrůtek, máme velký výběr klobásek, sýrů, třeba i tatarák z hlívy ústřičné nebo arménské speciality. V poslední době jsme rozšířily sortiment i o drobné dárkové předměty, protože lidé mají stále častěji zájem o dárkové balíčky. Chceme, aby měli k dobrotám v balíčcích i něco navíc jak pro ženy, tak pro muže.  

Půl roku je krátká doba, ale určitě už se najdou nějaké silné momenty 

Veronika: Ano. Sice jsme trefily covidovou dobu, ale zároveň i naši první vánoční sezónu a ta se povedla, řekla bych i nad očekávání. 

Míša: Určitě. Covid nás akorát zbrzdil v tom, že jsme nemohly mít stánek na vánočních trzích, kde jsme chystaly teplé pivo, rozpékaný sýr raclette a chtěly jsme se trochu více ukázat lidem, ale to nevadí. Za rok určitě něčím překvapíme.  

Veronika: Taky nás překvapilo, jak obrovský byl problém seznat dobrého zaměstnance. Někoho, kdo nebude jen sedět. Chtěly jsme prodavačku, která bude tváří obchůdku, bude jí to bavit stejně jako nás a opravdu bude prodávat. Naopak milým překvapením bylo, že se podařilo prodat jednu z dražších lahví a nebyl to nikdo z našich známých. (smích) Dalším milým překvapením bylo, kolik lidí chodí pro merch do fun shopu HCB. 

Co plánujete do budoucna? 

Míša: Máme už teď objednány výčepy, které budeme půjčovat. Říkáme tomu „drink catering“ a už brzy budou k dispozici. Co mě by se líbilo je, abychom byly v prostoru, který nám patří, do kterého zainvestujeme, aby vypadal opravdu pěkně, až exkluzivně. Dokud jsme v nájmu, trochu nás to omezuje. 

Veronika: Lidé si v covidu zvykli více popíjet doma nebo třeba na zahrádce, takže nejen v létě s grilovací sezónou, ale třeba už i teď na jaře se půjčený výčep bude hodit třeba na oslavu. Jinak zatím nechceme růst za hranici Karviné, naopak chceme nové věci vymýšlet a přinášet tady. 

Je těžké v Karviné začít s něčím novým a jací jsou Karviňáci vlastně gurmáni? 

Veronika: To není jenom o Karviné, myslím si, že obecně něco začínat je vždycky těžké, když za sebou nemáte nějakou velkou finanční podporu. Ve dvou se to každopádně dělá líp.  

Míša: Mám svoji firmu, Verča má taky nějaké aktivity, takže úplně nové to pro nás není, ale i tak je to ve dvou lepší. Kdykoli se potřebujete poradit nebo rozhodnout, je s kým. Karviná je specifická, co si budeme povídat, ale obdivuji všechny, kteří to nevzdávají a něco dělají a děkuji jim za to. I tady je potenciál, aby se spousta věcí rozjela, jenom to chce mnohem více času. I gurmáni tu jsou, není jich mnoho, ale až u nás něco dobrého vyzkouší, bude! (smích) 

Když se u sklenky speciálního piva a třeba kousku klobásky s lanýžem zasníte, jaká bude Karviná za 10 let? 

Míša: Kkarviná bude pořád prosperovat. Vůbec nevadí, že odcházejí lidi pryč. Nemyslím si, že je nutné, aby Karviná měla osmdesát tisíc lidí. Raději čtyřicet tisíc srdcařů, kteří tady opravdu chtějí být, žít a budovat město. Doufám, že Karviná se stane v budoucnu třeba velkou turistickou atrakcí a lidé k nám budou jezdit. 

Veronika: Já k tomu nemám co dodat. Sama jsem se do Karviné vrátila a už bych neodešla. 

Jan Dittrich 

Kontakty

Martina Šrámková

Magistrát města Karviné

vedoucí odboru školství a rozvoje

martina.sramkova@karvina.cz +420 596 387 434

Lukáš Hudeček

Magistrát města Karviné

tiskový mluvčí

lukas.hudecek@karvina.cz +420 596 387 631

Michal Sobek

BeePartner

marketing

sobek@beepartner.cz +420 725 743 531

Dalila Rakošanová

RPiC-ViP

poradenství a vzdělávání

rakosanova@rpic-vip.cz +420 604 687 275
logo facebook

Magistrát města Karviné | Fryštátská 72/1 | 733 24 Karviná